Slyngetrening med Lise Holanger

Slyngetrening – Tren hele kroppen raskt og enkelt

Med slyngetrening kan du gjøre en mange styrkeøvelser med din egen kroppsvekt som belastning. Med denne treningsformen trener du de viktigste muskelgruppene, får sterk kjernemuskulatur og alle øvelser kan gjøres hjemme.

Psst – nå har vi tilbud på slynger i nettbutikken!

4 øvelser med slynger

Lise Holanger er Treningsrom.no sin ambassadør og damen bak bloggen trenehjemme.blogg.no. Hjemme har hun et komplett treningsrom, og blant utstyret finner vi slynger. Dette er en av treningsformene Lise bruker når hun søker etter variasjon i treningen.

Her viser hun fire øvelser du kan starte slyngetreningen din med. Gjør 2 til 3 runder med 10- 12 repitisjoner på hver øvelse.

Øvelse 1: Utfall

Med denne øvelsen trener du balanse, setermuskelaturen

Treningsrom med slynge

Øvelse 2: Ryggliggende seteløft

Press hælene ned og løft opp setet. Hold bekkenet i vater. Denne øvelsen trener setemuskulatur, nedre del av rygg og mage.

Treningsrom med slynge

Øvelse 3: Triceps press

Len deg forover til albuene er i ørehøyde. Bøy så i albuene. Press kroppen tilbake ved å rette ut armene. Denne øvelsen trener triceps (baksiden av overarmen)

Treningsrom med slynge

Øvelse 4: Ryggliggende opptrekk

Ligg under slyngen og med armene strukket opp. Trekk opp overkroppen. Denne øvelsen trener biceps og rygg.